Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2011

Γιάννης Μαρκόπουλος: Μετανάστες



















Γιάννης Μαρκόπουλος: Μετανάστες
Αριθμός Δίσκων: (1)
Εταιρεία: MINOS & EMI
Κυκλοφορία: 1974

Οι οχτώ χωριάτες Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Ήσανε οχτώ χωριάτες είχαν κι οι οχτώ παιδιά | Φύγανε σαν μετανάστες | Παρατήσαν τα χωριά | Μόλις φτάσανε στα ξένα | Βρήκαν οι μισοί δουλειά | Και τους άλλους λησμονήσαν | Πριν περάσει μια βραδιά | Ήσανε οχτώ χωριάτες που ξεκίνησαν μαζί | Άλλοι πήγανε στον νότο | Κι ένας στην Ανατολή | Και περάσανε τα χρόνια | Γέρασαν στην ξενιτιά | Κάπου, κάπου σιγοκλαίνε | Και θυμούνται τα παλιά | Ήσανε οχτώ χωριάτες | Κάποιος λέει ακόμα ζουν | Τα παιδιά τους μεγαλώσαν | Κι άλλη γλώσσα πια μιλούν | Ήσανε οχτώ χωριάτες μετανάστες στον χαμό | Τα χωράφια παρατήσαν | Και κερδίσαν τον καημό

Η μπαλάντα του μετανάστη Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Σε ξένη χώρα μια βραδιά ευρέθηκα | Στα ξαφνικά | Με μια φτερούγα στην καρδιά | Και με πασπόρτ εργάτη | Δεν ξέρω πώς να περπατώ | Και πώς τη γλώσσα να μιλώ | Κρατιέμαι να μη τρελαθώ | Μα τρέμω και κομμάτι | Ρίχνει και χιόνι δυνατό | Μα εγώ δεν έχω ούτε παλτό | Στην χώρα μου το μήνα αυτό | Γυρνάμε με σακάκι | Αλλιώς μου τά' παν στο χωριό | Εγώ δεν ήθελα να' ρθώ | Μου είπαν θά' βρω τον χρυσό | Και βρήκα το φαρμάκι | Τον δρόμο παίρνω τον μακρύ | Η νύχτα είναι φοβερή | Και η βαλίτσα μου ανοιχτή | Την κουβαλώ στην πλάτη | Ανοίγει η πόρτα του μπιστρό | Πετάνε έξω έναν ξανθό | Σκύβω στο φως για να τον δω | Και βλέπω τον Σταμάτη | Με πήρε σπίτι ώρα δυο | Και μού' βρασε βαρύ γλυκό | Μα εγώ ξεσπάω σε λυγμό | Και μού' δωσε ουζάκι | Την άλλη μέρα στις οχτώ | Πήγα να δω τ' αφεντικό | Μα δεν μου άνοιξε να μπω | Κι είδα τον επιστάτη | Κι από τις πέντε το πρωί | Με βάλανε μες στο κελί | Δευτέρα με Παρασκευή | Δίπλα σ' ένα παιδάκι | Δουλεύω τώρα χρόνια δυο | Ξέχασα τον μικρό μου γιο | Και τη φτερούγα μου μαδώ | Σε τούτη εδώ την άκρη | Αλλιώς μου τά' παν στο χωριό | Εγώ δεν ήθελα να' ρθώ | Μου είπαν θά' βρω τον χρυσό | Και βρήκα το φαρμάκι

Η Αντάρα, το Λενάκι κι η Ρηνιώ Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Η Αντάρα, το Λενάκι κι η Ρηνιώ | Φύγαν μια νύχτα απ' το χωριό, | Κρατούσανε για χρόνια δυο | Συμβόλαιο συλλογικό. | Η Αντάρα, το Λενάκι κι η Ρηνιώ | Μπήκαν αμέσως στο χορό, | Κομμάτια βγάζουν εκατό | Να πάρουνε καλό μισθό. | Στην Αντάρα, στο Λενάκι, στη Ρηνιώ | Βάζουνε δίπλα τη Φωφώ | Κι αυτή δουλεύει όσο δυο, | Χτυπάει διπλό το εκατό. | Η Αντάρα, το Λενάκι κι η Ρηνιώ | Όλο φωνάζουν στη Φωφώ | "Σιγά, Φωφώ, σκέψου κι εμάς | Σιγά, Φωφώ, μας τυραννάς" | Όλο της φωνάζουν | Η Αντάρα, το Λενάκι κι η γριά Ρηνιώ.

Η φάμπρικα Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Η φάμπρικα δε σταματά | Δουλεύει νύχτα μέρα | Και πώς τον λεν το διπλανό | Και τον τρελό τον Ιταλό | Να τους ρωτήσω δεν μπορώ | Ούτε να πάρω αέρα | Δουλεύω μπρος στη μηχανή | Στη βάρδια δύο-δέκα | Κι από την πρώτη τη στιγμή | Μου στείλανε τον ελεγκτή | Να μου πετάξει στο αυτί | Δυο λόγια νέτα σκέτα | Άκουσε φίλε εμιγκρέ ο χρόνος είναι χρήμα | Με τους εργάτες μη μιλάς | Την ώρα σου να την κρατάς | Το γιο σου μην το λησμονάς | Πεινάει κι είναι κρίμα | Κι εκεί στο πόστο μου σκυφτός | Ξεχνάω τη μιλιά μου | Είμαι το νούμερο οχτώ | Με ξέρουν όλοι με αυτό | Κι εγώ κρατάω μυστικό | Ποιο είναι τ' όνομά μου

Είπες Απρίλη πως θα' ρθεις Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού & Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Είπες Απρίλη πως θα ρθείς | Κοντά μου να πλαγιάσεις | Κι όλες τις νύχτες ξαγρυπνώ | Μετρώ τα χρόνια και γερνώ | Ίσως και να με χάσεις. | Ξεχάστηκα κι απ' το Θεό | Μα ελπίζω στο μικρό μου γιο. | Σαν μεγαλώσει το παιδί τα γράμματα θα μάθει | Για να σπουδάσει και να δει | Τι σ' έσπρωξε να πας εκεί | Τα ίδια να μην πάθει. | Ξεχάστηκα κι απ' το Θεό | Μα ελπίζω στο μικρό μου γιο.

Μιλώ για τα παιδιά μου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Μιλώ για τα παιδιά μου και ιδρώνω | Έχω ένα χρόνο να τα δω και λιώνω. | Μου γράφει η γιαγιά τους πως ρωτάνε | Τα τρένα που 'ναι στο σταθμό που πάνε. | Αδύνατος μου γράφει ο Στελάκης | Έχει ανάγκη θάλασσας ο Τάκης | Αρχίζει το σχολείο η Μαρίνα | Θέλει να γίνει κάποτε γιατρίνα. | Αγόρασα λαχείο στ' όνομά τους | Αχ να κερδίσει να σταθώ σιμά τους | Μιλώ για τα παιδιά μου και ιδρώνω | Δεν ξέρω πότε θα τα δω και λιώνω. | Μου γράφει η γιαγιά τους πως ρωτάνε | Τα τρένα που 'ναι στο σταθμό που πάνε.

Εδώ στην ξένη χώρα Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Εδώ στην ξένη χώρα, αχ, τι στεναχώρια | Τι θα φάω τι θα πιω, τι θα στείλω στο χωριό | Οι γυναίκες είναι χύμα καίγομαι σαν τις κοιτώ | Δεν με θέλουν κι είναι κρίμα | Εδώ στην ξένη χώρα, αχ, τι στεναχώρια | Κάθε βράδυ στον σταθμό, τριγυρίζω για να πω | Μια κουβέντα σ' ένα φίλο | Κι αν μια νύχτα δεν τον βρω | Μοιάζω με χαμένο σκύλο | Εδώ στην ξένη χώρα, αχ, τι στεναχώρια | Θα γυρίσω στο χωριό δεν αντέχω δεν βαστώ | Τι κορμί βασανισμένο ψάχνω νάβρω αδερφό | Κι όλοι με φωνάζουν ξένο

Κλείσε την πόρτα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Κλείσε την πόρτα να φύγει το κρύο, | Μη με ρωτήσεις, γιατί δε μιλάω | Μη με φιλήσεις, μα βάλε να φάω. | Φεύγει το παιδί, πάει τ' αγοράκι, | Μέρα για δυό, μέρα φαρμάκι. | Κλείσε τα μάτια και γείρε στην άκρη | Μη μου μιλήσεις μονάχα κοιμήσου | Είμαι κοντά σου είμαι μαζί σου. | Φεύγει το παιδί, πάει τ' αγοράκι, | Νύχτα για δυό, νύχτα φαρμάκι.

Ο Ρόκο και οι άλλοι Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Έκανε κρύο κι εμείς δουλεύαμε | Ήμουν εγώ ο Κωνσταντής | Ο Πάμπλο και ο Ρόκκο | Έκανε κρύο κι εμείς φορτώναμε | Ήμουν εγώ κι ο Κωνσταντής | Κι ο Ιταλός ο Ρόκκο | Έκανε κρύο κι εμείς γκρεμίζαμε | Ήμουν εγώ κι ο φίλος μου ο Ιταλός ο Ρόκκο | Έκανε κρύο κι εμείς παγώναμε | Ήμουν εγώ κι ο σκύλος | Που έκλαιγε τον Ρόκκο

Μη μου μιλήσεις πάλι για ταξίδια Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Μη μου μιλήσεις πάλι για ταξίδια | Το νου μου μη γυρνάς όλο στα ίδια | Γιατί αν φύγουμε ξανά θα πάμε πέρα μακριά | Εκεί που τραίνο δεν περνά | Ότι γυρίσαμε ήταν αυτό δεν έχει άλλο | Μη μου μιλήσεις πάλι για ταξίδια | Το νου μου μη γυρνάς όλο στα ίδια | Τώρα που φτάσαμε ως εδώ | Σε δρόμο δίχως γυρισμό | Τέρμα εσύ τέρμα κι εγώ | Ότι γυρίσαμε ήταν αυτό δεν έχει άλλο