Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Κώστας Καλδάρας: Καθρέφτες



















Κώστας Καλδάρας: Καθρέφτες
Αριθμός Δίσκων: (1)
Εταιρεία: SONY
Κυκλοφορία: 1993

Στόμα και φιλί Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Κι όταν πέρασα κι εγώ απ’ τα τριάντα | Πέσαν μαζεμένα | Ρούχα, ονόματα και λόγια πού ’χα πάντα | Παταροκρυμμένα | Στόμα και φιλί μαζί κλεισμένα | Στόμα και φιλί | Κι άμα δεν τα βρεις πού ’ναι κρυμμένα | Με φιλάς εσύ | Κι όταν πέρασα μπροστά απ’ τον καθρέφτη | Με ρώτησε θλιμμένα | Αν πιο όμορφος ήταν σ’ αυτά τα μάτια τότε | Ή τώρα στα βαμμένα

Σκοπός βυζαντινός Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Δεν θα σου πω πως σ’ αγαπώ | Κι αν σου το πω μη με πιστέψεις | Κι αν θα ’μαι εγώ που θα χαθώ | Δεν θέλω εσύ να με γυρέψεις | Εγώ είμαι μάτια μου ουρανός | Μες σ’ ένα αστέρι πώς να χωρέσω | Είμαι σκοπός βυζαντινός | Πώς να βρω χείλη και να στερέψω | Έρωτας πέρασε από δω | Μα δεν περίσσεψε να κλέψεις | Και σ’ ένα άδειο μυστικό | Μόνο σιωπή θα βρεις στις λέξεις

Καθρέφτες Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Ματώνει η νύχτα το πρωί | κι η νυχτερίδα στη σκεπή γίνεται σκόνη | κι απ' τα τσιγάρα τα σβηστά | το τελευταίο μοναχά με ξημερώνει | Κομμάτια η πόλη φωτεινά | και τα παράθυρα κλειστά σαν χειρουργείο | κι όποιος δεν έχει τι να πει | τραβάει στη μέρα μια γραμμή και λέει αντίο | Καθρέφτες και όνειρα | δυο πόρτες σπασμένες | στου κόσμου τα όρια | γυρεύουν δραπέτες | Μάτωσε η νύχτα το πρωί | κι ένας λαός που αιμορραγεί με ξεπληρώνει | με μιαν αχάριστη βολή | στο μέτωπό μου κάθε αυγή με στεφανώνει | Μες στο μυαλό μου μια φωνή | μου λέει πες τ' απ' την καλή μα μετανιώνει | του κόσμου εμείς οι βιαστικοί | το 'χουμε τάξει στη φυγή να μας λυτρώνει | Καθρέφτες και όνειρα | δυο πόρτες σπασμένες | στου κόσμου τα όρια | γυρεύουν δραπέτες

Μοναξιά Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Αλλού μας κόβει η ζωή | Κι αλλού τρέχει το αίμα | Άλλοι μας παίρνουν την ψυχή | Κι άλλοι μας δίνουν ψέμα | Μονάχα ετούτη η μοναξιά | Δρόμο δεν έχει αλλάξει | Κι εφτά ζωές να ’χε η χαρά | Εφτά φορές θα κλάψει | Αλλού μας πάει η βραδιά | Κι αλλού μας ξημερώνει | Άλλονε θέλει η καρδιά | Κι άλλος τη μαραζώνει

Τ' αστέρια Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Τ’ αστέρια μου μαζεύονται | Στα πόδια μου μπερδεύονται | Και θα με ρίξουν κάτω | Ανάθεμα στην τρέλα μου | Βρήκε πηγή στη φλέβα μου | Να βλέπει τα δικά του | Ποιος μπορεί να με πληγώσει | Πιο πολύ στη ζωή | Απ’ αυτά που έχω νοιώσει | Κι όμως τά ’χω αρνηθεί | Τ’ αστέρια μου με παίρνουνε | Πίσω απ’ το φως με σέρνουνε | Μου δείχνουν τα σημάδια | Καλύτερα να ζαλιστώ | Από μεθύσι από καπνό | Παρά στο νόημα να μπω | Και να σωθώ για πάντα

Το μυστικό Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Σε μαγεμένο λυχνάρι | Τάξαν οι μοίρες να ζω | Να περιμένω το βράδυ | Για να σας πω το μυστικό | Μ’ ένα τραγούδι γλυκό σαν μέλι | Που όποιος σ’ ακούσει | Δεν το ξεχνά | Που το ‘χουν γράψει χίλιοι αγγέλοι | Για να το μάθουν | σ’ όποιον πονά | Στην ερημιά της ψυχής σου | Αν βρεις λυχνάρι κλειστό | Κάνε την πίκρα ευχή σου | Και θα σου πω το μυστικό

Άγιο τσιπουράκι Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Λένε πως φταίει το πιοτό | Που η φωνή δεν βγαίνει | Μα σαν το κόψω και αυτό | Δεν θα ‘χει τι να λέει | Άγιο μου τσιπουράκι | Σε γυάλινο κορμάκι | Ονειρομπερδεμένα | Και ψυχοτυλιγμένα | Καημούς παρηγοράτε | Τους έρωτες ξυπνάτε | Από ψυχή σ’ άλλη ψυχή | Το βάσανο περνάει | Μα το ποτήρι αν σηκωθεί | Φίλους κι εχθρούς κερνάει | Κι όταν λιγάκι ζαλιστώ | Και κάπου τα μπερδεύω | Για ό,τι σας πω θα ορκιστώ | Στο γέλιο που πιστεύω

Απόψε θέλω να 'μαι μοναχή Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Απόψε θέλω να 'μαι μοναχή | Να τριγυρνώ μ’ ένα σκουπίδι στολισμένη | Θα ’ναι η σκέψη μου κομμάτι από γυαλί | Που το ‘χω σπάσει σε μια πόρτα κλειδωμένη | Απόψε θέλω να ’χω | Μια ψυχή από βράχο | Για να ’χει αντοχή | Να τη ρωτάω | «χαμένη ποιος σ’ έχει μαγεμένη» | και να απαντάει «εσύ» | Απόψε θέλω να 'μαι μοναχή | Και να χορεύω μ΄ένα | Κόκκινο καπέλο | Να βρω μια απάντηση σε όλα τα γιατί | Που δεν με ρώτησα ποτέ γι’ αυτά που θέλω

Ο Άγιος δίχως όνομα Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Τον άγιο δίχως όνομα | Τον κρέμασα μπροστά μου | Και με το λάδι απ’ τη φωτιά | Του δάκρυσα τα μάτια | Μ’ ένα φιλί φαρμάκι | Απ’ το δικό του δάκρυ | Τον φίλησα στο στόμα | Δεν το ’χω πει ακόμα | Τον άγιο δίχως όνομα | Πολλοί τον ονομάσαν | Μα μόνο εγώ η ανώνυμη | Τον έχω φαρμακώσει

Μ' ένα καράβι ψεύτικο Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Μ΄ένα καράβι ψεύτικο | Σε γυάλινα νερά | Και μ’ ένα ναύτη ποιητή | Που ξέμπαρκος γερνάει | Στου Καββαδία τ’ ανοιχτά | Θα φύγω μιαν αυγή | Εκεί όπου οι άγγελοι | Χάνουνε τα φτερά τους | Και περπατούν ελεύθεροι | Την τύχη τους να βρουν | Σ’ ένα λιμάνι ψεύτικο | Σε χάρτινη στεριά | Με μαγαζιά ολομέταξα | Γεμάτα ναυαγούς | Θα δέσω το καράβι μου | Μη μου το πάρει η γης

Η ιστορία του έρωτα και της μουσικής Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Θα σας πω μιαν ιστορία | που δεν τη γράψαν στα βιβλία | ήτανε λέει η μουσική | μια κόρη λυγερή. | Αγαπούσε ένα παλικάρι | πού 'ταν άσσος στο δοξάρι | έρωτα όλοι τον φωνάζαν | και στη δόξα του στενάζαν. | Μα η μοίρα η σκληρή | κλείνει τη μουσική | σ' ενός πύργου το κελί | για να πάρει γαμπρό | έμπορα και χοντρό | να του κάνει κι ένα γιο. | Σαν ο έρωτας μαθαίνει | την καλή του που έχουν κλεισμένη | στέλνει μήνυμα κρυφά | με τ' ανέμου τα φτερά | να της πει να περιμένει | γιατί η θάλασσα τον δέρνει | μέχρι στη στεριά να βγει | και να πάει να τη βρει. | Μα η μοίρα η πικρή | το μαθαίνει κι αυτή | και καλεί την αστραπή | για να ρίξει φωτιά | να καούν τα φτερά | με τα λόγια τα κρυφά. | Μα ούτε μοίρα ούτε χρήμα | πίσω δεν το πάει το κύμα | κι όπως λεν κι οι ναυτικοί | ο έρωτας στρέφει το πανί | για να πάει στην καλή του | τη γλυκιά τη μουσική του | να την πάρει απ' τους εμπόρους | κι όλους τους λιμοκοντόρους. | Κι από τότε μαζί | έρωτας μουσική | ζούνε μέσα στην ψυχή | και μας κάνουν τραγούδια | της καρδιάς αγγελούδια | κι η αγάπη τους να ζει. | Κι έτσι ζήσανε αυτοί καλά | και εμείς καλύτερα.