Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2015

Μια φορά θυμάμαι





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Πάει κι αυτή η Κυριακή Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Λάκης Παππάς | Στίχοι: Γιάννης Αργύρης
Πάει κι αυτή η Κυριακή | και η χαρά μας πάει | ήτανε τόσο βιαστική | όπως και κάθε Κυριακή | Που πριν τη ζήσουμε περνάει | Πάει κι αυτή η Κυριακή | κι ας καρτερούμε μια άλλη | που να ‘ναι ολόκληρη ζωή | που να ‘ναι απέραντη γιορτή | Μια Κυριακή τόσο μεγάλη | Πάει κι αυτή η Κυριακή | κι ας καρτερούμε μια άλλη

02. Μια αγάπη για το καλοκαίρι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου

Μια αγάπη για το καλοκαίρι | θα 'μαι κι εγώ | να σου κρατώ δροσιά στο χέρι | να σε φιλώ. | Θα μ' αγαπάς σαν καλοκαίρι | και σαν παιδί, | μα θα μου φύγεις με τ' αγέρι | και τη βροχή. | Μια αγάπη για το καλοκαίρι | θα 'μαι κι εγώ | να σου κρατώ δροσιά στο χέρι | να σε φιλώ. | Και σαν θα 'ρθει το καλοκαίρι | και σε ζητώ | θα μείνει μόνο έν' αστέρι | να το κοιτώ.

03. Κι αν σ' αγαπώ δε σ' ορίζω Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου
Σκέπασ' η νύχτα το πρωί | τη μοναξιά μου να μην δει | την ερημιά μου σου φέρνω | δίπλα σου γέρνω και προσκυνώ. | Κι αν σ' αγαπώ δεν σ' ορίζω | δάκρυα ποτίζω τον ουρανό. | Πού ταξιδεύεις και γελάς | πες μου γιατί δεν μ' αγαπάς | μ' άστρα κεντώ τα μαλλιά σου | μα την καρδιά σου δεν την κρατώ. | Κι αν σ' αγαπώ δεν σ' ορίζω | μήτε κι ελπίζω να γιατρευτώ. | Βάζω το χέρι στην καρδιά | και σου ζητώ παρηγοριά | η ερημιά που με πνίγει | μέσα μου σμίγει το στεναγμό. | Κι αν σ' αγαπώ δεν σ' ορίζω | και τριγυρίζω δίχως σκοπό.

04. Δακρυσμένα μάτια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Δακρυσμένα μάτια νυσταγμένοι κήποι | όνειρα κομμάτια ας ήτανε να ζω | στους μεγάλους δρόμους κάτω απ' τις αφίσες | στα χιλιάδες χρώματα ας ήταν να βρεθώ | Να 'ταν η καρδιά μου λαμπερό αστέρι | να 'ταν η ματιά μου δίκοπο μαχαίρι | αστραφτερό σπαθί μες το μεσημέρι | αστραφτερό σπαθί μες το μεσημέρι

05. Τ' αστέρι του βοριά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τ' αστέρι του βοριά | θα φέρει η ξαστεριά | μα πριν φανεί μέσα από το πέλαγο πανί | θα γίνω κύμα και φωτιά | να σ' αγκαλιάσω ξενιτιά | Κι εσύ χαμένη μου Πατρίδα μακρινή | θα γίνεις χάδι και πληγή | σαν ξημερώσει σ' άλλη γη | Τώρα πετώ για της ζωής το πανηγύρι, | Τώρα πετώ για της χαράς μου τη γιορτή | Φεγγάρια μου παλιά | καινούρια μου πουλιά | διώχτε τον ήλιο και τη μέρα απ' το βουνό | για να με δείτε να περνώ | σαν αστραπή στον ουρανό.

06. Μη μιλάς άλλο γι' αγάπη Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μία η άνοιξη ένα το σύννεφο χρυσή βροχή | βροχή που χόρευε σε κάμπο ώριμο ως το πρωί | σαν στάχυα έλυσες πάνω στους ώμους μου χρυσά μαλλιά | σαν στάχυ χόρεψες σαν στάχυα αμέτρητα ήταν τα φιλιά | Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού | στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου | όταν θα 'χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει | θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ' την αρχή | Μία η θάλασσα ένας ο ήλιος της γλάροι λευκοί | ήλιος και θάλασσα γλυκό κορίτσι ζεστό πρωί | πρωί κι ορθάνοιξα τα δυο σου πέταλα μ' ένα φιλί | κι εσύ μου χάρισες όλη την άνοιξη σ' ένα κορμί | Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού | στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου | όταν θα 'χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει | θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ' την αρχή | Χθες ήταν έρωτας χθες ήταν σύννεφο χρυσή βροχή | χθες ήταν θάλασσα γλάρος που χόρευε με το πρωί | τώρα είναι η σιωπή τώρα είναι η λησμονιά κι ο χωρισμός | κι όλα τα αστέρια του θαρρείς πως έσβησε ο ουρανός | Μη μιλάς άλλο για αγάπη η αγάπη είναι παντού | στην καρδιά μας στη ματιά μας τρώει τα χείλη τρώει το νου | όταν θα 'χουμε υποφέρει καλημέρα θα μας πει | θα μας φύγει θα ξανάρθει κι όλο πάλι απ' την αρχή

07. Το ψωμί είναι στο τραπέζι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Το ψωμί είναι στο τραπέζι | το νερό είναι στο σταμνί | το σταμνί στο σκαλοπάτι | δώσε του ληστή να πιει | Το ψωμί είναι στο τραπέζι | το νερό είναι στο σταμνί | το σταμνί στο σκαλοπάτι | δώσε του Χριστού να πιει | Δώσε μάνα του διαβάτη | του Χριστού και του ληστή | δώσε μάνα να χορτάσει | δωσ' του αγάπη μου να πιει

08. Μια Παναγιά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια Παναγιά | μιαν αγάπη μου έχω κλείσει | σ' ερημοκλήσι αλαργινό | κάθε βραδιά | της καρδιάς την πόρτα ανοίγω | κοιτάζω λίγο και προσκυνώ. | Πότε θα 'ρθει, πότε θα 'ρθει | το καλοκαίρι | πότε τ' αστέρι θ' αναστηθεί | να σου φορέσω στα μαλλιά | χρυσό στεφάνι | σαν πυροφάνι σ' ακρογιαλιά. | Μια Παναγιά | μιαν αγάπη μου έχω κλείσει | σ' ερημοκλήσι 
αλαργινό | κάθε βραδιά | της καρδιάς την πόρτα ανοίγω | δακρύζω λίγο και προσκυνώ.

09. Μια φορά θυμάμαι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου

Νύχτα βροχερή άδειο το χέρι | ψάχνει να σε βρει μα δεν το ξέρει | πού θα σε βρει | Μια φορά θυμάμαι μ' αγαπούσες τώρα βροχή | μια φορά θυμάμαι μου μιλούσες τώρα σιωπή | Πέτρωσ' η φωνή και πώς να κλάψει | που ΄φυγες εσύ έχουν ανάψει | χίλιοι καημοί | Μια φορά θυμάμαι μ' αγαπούσες τώρα βροχή | μια φορά θυμάμαι μου μιλούσες τώρα σιωπή | Θα ΄ρθει το πρωί και θα περάσει | θα με λυπηθεί θα με ξεχάσει | όπως κι εσύ | Μια φορά θυμάμαι μ' αγαπούσες τώρα βροχή | μια φορά θυμάμαι μου μιλούσες τώρα σιωπή

10. Ήταν καμάρι της αυγής Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ήταν καμάρι της αυγής | και καβαλάρης όμορφος. | Τώρα μια χούφτα χιόνι. | Γύρισε κάμπους και βουνά | και πανηγύρια πέρασε | στην αγκαλιά των κοριτσιών. | Ποιος το ‘λπιζε να γίνουνε | τα μούσκλια τα νυχτιάτικα | στεφάνι στα μαλλιά του;

11. Όμορφη πόλη Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Όμορφη πόλη φωνές μουσικές | απέραντοι δρόμοι κλεμμένες ματιές | ο ήλιος χρυσίζει χέρια σπαρμένα | βουνά και γιαπιά πελάγη απλωμένα | Θα γίνεις δικιά μου πριν έρθει η νύχτα | τα χλωμά τα φώτα πριν ρίξουν δίχτυα | θα γίνεις δικιά μου | Θα γίνεις δικιά μου πριν έρθει η νύχτα | τα χλωμά τα φώτα πριν ρίξουν δίχτυα | θα γίνεις δικιά μου | Η νύχτα έφτασε τα παράθυρα κλείσαν | η νύχτα έπεσε οι δρόμοι χαθήκαν

12. Άσπρα καράβια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Σωτήρης Σκίπης
Άσπρα καράβια τα όνειρά μας | για κάποιο ρόδινο γιαλό, | άσπρα καράβια τα όνειρά μας. | Θα κόβουν δρόμο κι ένα δρόμο | μυριστικό κι ευωδιαστό, | θα κόβουν δρόμο κι ένα δρόμο. | Κι από ψηλά θα μας φωτίζει | το φεγγαράκι το χλωμό | κι από ψηλά θα μας φωτίζει. | Και θ' αρμενίζουν, ω χαρά μας, | ίσα στο ρόδινο γιαλό, | άσπρα καράβια τα όνειρά μας.

13. Παράπονο Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τι θέλεις απ' τα νιάτα μου | που είναι πικραμένα | δεν ξέρεις τι θα πει καημός | τι θέλεις από μένα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος | Δεν ξέρεις τι 'ναι μοναξιά | καρδιά που κλαίει τη νύχτα | όσα τραγούδια σου 'γραψα | στην κρύα νύχτα ρίχ' τα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος

14. Βαρκαρόλα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Στέγνωσε αγέρι τα πανιά | και πάρε τα όνειρα μου | πάρε και τη καρδιά μου | δεν την μπορώ την ερημιά | Γιαλό, γιαλό που θα με πας | που θα με ταξιδέψεις | και τι θα μου γυρέψεις | αφού το ξέρω μ' αγαπάς

15. Γκρεμισμένα σπίτια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Νότης Περγιάλης
Γκρεμισμένα σπίτια μέσα στο σκοτάδι, | έτσι είν' η ζωή μας μεσημέρι-βράδυ. | Μη ζητάς, κορίτσι μου, ένα κορδελάκι | από τα ερείπια φτιάχνω ένα σπιτάκι. | Γκρεμισμένα σπίτια μέσα στο σκοτάδι, | έτσι είν' η ζωή μας μεσημέρι-βράδυ.

16. Θυμήσου τον Σεπτέμβρη Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου

Το χέρι δως μου, δως μου την καρδιά σου | και πάμε, αν θέλεις, ως τον ουρανό. | Τραγούδι του Σεπτέμβρη είν' η ματιά σου, | αυτά τα μάτια πόσο τ' αγαπώ. | Κι αν σκόρπισαν τα φύλλα με τ' αγέρι, | τον δρόμο κι αν τον σκέπασ' η βροχή, | για μας είν' ο Σεπτέμβρης καλοκαίρι, | η αγάπη σου φωτίζει όλη τη γη. | Στα χέρια μου έλα τώρα και κοιμήσου | κι εγώ τις νύχτες θα σου τραγουδώ. | Κι αν κάποτε χωρίσουμε θυμήσου: | Σεπτέμβρη σου 'χα πει 

πως σ' αγαπώ.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης